Hogyan érintik a globális leépítések a magyarországi leányvállalatokat?

a Robert Bosch Kft. is hazánk legnagyobb munkáltatói közé tartoznak

A globális autóipari leépítések és a kereslet csökkenése Magyarországon is éreztetik hatásukat, elsősorban természetesen a nagy autóipari munkáltatóknál, de ez egyelőre nem jelent komoly veszélyt. A Robert Bosch Kft. például egy olyan iparági gyártó, amelyik globálisan egészen nagyszámú leépítésekre kényszerül. Nemrég jelentették be, hogy összesen 5550 munkahelyet fognak megszüntetni nemzetközi szinten. A Robert Bosch Kft. magyarországi részlege ennek ellenére nem tervez tömeges elbocsátást, azt azonban elismerték, hogy átképzésekre és munkaidő átszervezésre szükség lesz.

Magyarország az alacsonyabb bérezés miatt kevésbé érintett a leépítésekben általában véve. Leginkább Németország érintett benne a Robert Bosch Kft. esetében is. Így van ez a Volkswagen Csoportnál is. Miközben Németországban egyes gyárak bezárása is felmerült, a győri Audi a nadrágszíj meghúzása helyett inkább bővült. Egy teljesen új gyártott modell, a Cupra Terramar gyártása éppen idén ősszel kezdődött el. A termelés volumenének a csökkenése tehát fel sem merül, amit az is jól jelez, hogy az év végi karbantartási leállást is csak a szokásos két hétre tervezik. A kecskeméti Mercedes-Benz ugyanis többek között a jóval hosszabb karbantartási leállást választotta a gazdaságossága fenntartására.

Mivel hazánk gazdasága erősen függ az autóipartól, ezen belül is a Német autóipartól, ezért ezek a hírek egyelőre kifejezetten jónak mondhatók. Hiszen a győri Audi és a Bosch is hazánk legnagyobb munkáltatói közé tartoznak, ezért nem mindegy, hogy milyen jövő várható a házuk táján. Az viszont vitán felül áll, hogy az autóipar globális szintű átalakulása még folyamatban van, ezért további fordulatok és meglepetések is előfordulhatnak. Csak remélni tudjuk, hogy a változások olyan irányba fognak haladni, ami Magyarország számára kedvező tendenciákat hoz.