Az ünnepek fontos időszakot jelentenek a közösségi média marketing kampányai számára. Mivel nagyon sokan vásárolnak ajándékokat és vásárolnak online az évnek ebben a szakaszában, az Ön vállalkozásának van a legnagyobb esélye arra, hogy hatalmas eladási számokat érjen el.
A sikeres közösségimédia-marketing az egyik legjobb módja a bevételnövelésnek – az olyan platformok, mint a Twitter és a Facebook, hatékony és olcsó módot jelenthetnek a közönség bevonására és vásárlásra ösztönzésére. Íme néhány nagyszerű ötlet az e-kereskedelmi számok javítására az ünnepi szezonban.
Ahogy a neve is sugallja, a flash-eladás gyorsan megtörténik, majd eltűnik. Ez egy nagyszerű módja annak, hogy olyan eladásokat kínáljon, amelyek csak rövid ideig tartanak, de lehetővé teszik az ügyfelek számára, hogy jelentős megtakarításokat érjenek el. A gyakori példák közé tartozik a Facebook és a Twitter közzététele egy termék linkjével és egy rövid leírással, amely mindenkivel tudatja, hogy az akció csak néhány óráig tart. A poszt által keltett múló érzés hatékonyan motiválja a vásárlókat az azonnali vásárlásra. Ezek az értékesítések általában a közösségi média követői számára is kizárólagosak, így egy kiválasztott csoporthoz tartoznak, akik rövid ideig kihasználhatják az alacsonyabb árakat.
Ez a módszer leginkább a Facebookra irányul, de más platformokon is működhet. Először kérdezze meg követőit, hogy milyen terméket várnak tőled a legjobban. Lehet kreatív, és más kérdéseket is feltehet, például mit szeretnének ajándékba adni másoknak. A válaszok beérkezése után személyre szabott, egyszeri felhasználású kuponkódokat ajánlhat fel nekik, hogy kedvezményt kapjanak az adott termékre.
Mivel a következő technika a hashtagekre összpontosít, a Twitter és az Instagram számára a legmegfelelőbb. Vezessen be egy speciális hashtaget a termékéhez, és ösztönözze a követőit, hogy kezdjenek el megosztani és beszélni a vállalkozásáról. Segít, ha a hashtagek specifikusak a termékekre, nem pedig egy általánosabb hashtag, amely más dolgokhoz köthető.
Az értékesítéshez való korai hozzáférés fontos a fekete pénteken vagy a kiberhétfőn, valamint az ünnepeket megelőző mozgalmas vásárlási napokon. A tömegek legyőzésének képessége ilyenkor fontos értékesítési pont. Azáltal, hogy mindenki másnál egy-két nappal korábban biztosít hozzáférést az ünnepi ajánlatokhoz, a leghűségesebb ügyfelei valószínűleg átvészelik a vásárlásaikat, és elkerülik, hogy a forgalmas időkben elfogyjanak az elfogyott termékekből.
Ez tűnhet a legegyszerűbb és legjózanabb marketingtaktikának, de az ünnepek alatt különösen fontos. A szponzorált bejegyzések jó okkal gyakoriak az összes közösségi platformon. Figyelembe véve, hogy mennyi időt és pénzt fektetnek a sikeres közösségi média jelenlétbe, fontos, hogy a lehető legtöbb ember megismerje termékeit.